2020 Yılı E-Ticaret Verileri

Ticaret Bakanlığı‘nın hazırladığı ve eticaret.gov.tr adresinden ulaşılabilen e-ticaret verileri raporu geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Bu rapor, 2020 yılında sektörde ve dünyada yaşananları gözler önüne sermesi nedeniyle önemli. Dikkat çekici bazı başlıklara hızlıca göz atalım. Raporun tamamına eticaret.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

E-Ticaret Hacmi

2020 yılında Covid-19 pandemisinin etkilerini, her anlamda olduğu gibi ekonomik açıdan da net bir şekilde hissettik. Evinden çıkamayan insanlar ihtiyaçlarını internet üzerinden alışveriş yaparak giderdi. Bunun sonucunda e-ticaret hacminde artış meydana geldi.

2020 yılı e-ticaret hacmi

2019 yılında 136 Milyar TL hacmindeki eticaretin 2020 yılında 226,2 MilyarTL’ye yükseldiğini görüyoruz. Bu, %66,3 oranında bir artış anlamına geliyor. Adet olarak bakarsak da 2019 yılında 1,36 Milyar adetlik sipariş sayısı %68,4 artışla 2,29 Milyar adete yükselmiş.

E-Ticaret Verileri ve Şirket Sayısı

E-ticaretin 2020 yılında sadece hacimsel olarak artmadığını, bu faaliyete yönelen şirket sayısının da yükseldiğini görmekteyiz.

2020 yılı e-ticaret faaliyeti gösteren şirket sayısı

Dikkat çekici nokta, ETBİS sistemine kayıtlı şirket sayısının önemli bir artış yaşamaması. Öte yandan pazaryerlerinde faaliyet gösteren şirket sayısında %331,5 oranında artış gerçekleştiğini görüyoruz. Bu ise, şirketlerin e-ticareti kendi kurduğu web sitesi yerine halihazırda kendini kanıtlamış pazaryerlerinde yapmayı tercih ettiklerini gösteriyor.

Alışveriş Profili

İnternet üzerinden alışveriş yapanların profiline baktığımızda %58 erkek, %42 kadın dağılımı görmekteyiz. Platform konusuna değinirsek, %63 ile en çok mobil uygulama üzerinden satın alma olduğu görülüyor.

E-ticarette alışveriş profili

Dikkat çekici bir diğer konu ise toplam ziyaretin sadece %1,8‘inin satışa dönüşmesi. 100 ziyaretin sadece 1,8’i satışa dönüşüyor… Pazarlama stratejileri açısından düşündürücü bir oran…

E-Ticaret Verileri ve Kargo Şirketleri

2020 yılında kargo şirketlerine teslim edilen tüm gönderilerin %60’ını e-ticaret gönderileri oluşturmuş. E-ticaret dışı gönderiler ise sadece %40’ını…

e-ticaretin kargo gönderilerindeki payı

Sektör Bazlı İade ve İptal İşlemleri

Satın alma sonrası iade ve iptal talep oranlarına bakınca, en sorunlu sektörün beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü olduğunu görüyoruz. Buradaki iade-iptal oranı %46. İkinci sırada %35 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar sektörü geliyor.

e-ticarette sektör bazlı iade ve iptal oranları

E-Ticaretin Günlere ve Aylara Göre Dağılımı

En büyük hacim %20 ile Pazartesi gününde. Bunun nedeni, Cumartesi ve Pazar günleri insanların verdikleri siparişin Pazartesi işleme alınabilmesi…

Gün bazlı eticaret kırılımı

Ay kırılımlı rapora baktığımızda Kasım ve Aralık aylarında yoğunlaşma görülüyor. Bu da Black Friday veya 11.11 gibi ya da yılbaşı hediyesi gibi kampanya dönemleri nedeniyle oluşan bir yoğunluk.

Ay bazlı eticaret kırılımı

2020 Yılı E-Ticaret Verileri İle İlgili Diğer Ayrıntılar

  • E-ihracat verilerine bakınca, sadece 1,4 Milyar USD tutarında e-ihracat olduğunu görüyoruz. 2020 yılı toplam ihracat tutarı ise 108 Milyar USD. Yani toplamın sadece %1,30’u e-ihracat…
  • E-ticaretin gayrisafi yurtiçi hasılaya oranının 2019 yılında %2,7 iken 2020 yılında %4,1’e yükseldiğini görüyoruz. %51,8 oranında bir artışa karşılık geliyor bu veriler.
  • E-ticaretin genel ticarete oranına baktığımızda 2019 yılında %9,8 iken, 2020 yılında %15,7‘ye yükseldiğini görmekteyiz.
  • E-ticaretteki ödeme yöntemlerine bakarsak, 2020 yılında insanların %61 oranında kartlı işlem tercih ettiğini görüyoruz. İnternetten alışveriş yapanların %36’sı havale-eft vs yöntemleri tercih etmiş. %3’ü ise kapıda ödemeyi tercih etmiş.

Raporun tamamına eticaret.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.


Yazımızla ilgili düşüncelerinizi aşağıdaki yorum alanına bırakabilirsiniz. Ayrıca şirketimize, ürün ve hizmetlerimize yönelik görüş, öneri, istek ve taleplerinizi iletişim bölümünden paylaşabilirsiniz.

“2020 Yılı E-Ticaret Verileri” için bir yanıt

Bir yanıt yazın